Daten

zondag 24 juli 2016 Gastblogger 12 Opmerkingen

Men zegt dat je niet mag zoeken naar de liefde, dat het je overkomt op een onverwacht moment. Ik zou daar oh zo graag in geloven... Maar eerlijk, ik heb 2 mini's die overwegend bij mij zijn waardoor de kans dat ik onverwacht iemand tegen het lijf loop slinkt met de minuut.

Dus ik dacht, wel ga dan eens online daten!

Tinder en Lovoo zijn in het verleden al gepasseerd, volgens mijn bevindingen trouwens 2 apps waar enkel mensen opzitten die seks willen. Schrappen die handel dus want daar heb ik geen app voor nodig ;-)

Dan komen de echte datingsites boven... Parship, Elite dating etc. Ik maakte een profiel aan maar eens je de gekregen berichten wilt lezen vragen ze een pak geld per maand, ik viel er ver van uit mijn zetel! Moet het echt zoveel kosten om mensen te leren kennen?
En zo schreef ik het online daten eigenlijk ook weer af.

Lieve mensen, zeg eens, hoe leren jullie nieuwe mensen kennen? Ik ben een sociaal wezen maar om nu te zeggen dat ik op mijn vrije vrijdagavond even alleen ergens aan een toog in Gent ga zitten in de hoop dat iemand tegen te komen die hetzelfde doet, dat zie ik dan weer niet zitten.

Met dank aan onze gastblogster. Mail jij ons ook je single-belevenissen, tips, kijk op de dingen, ... ? Eén adres voor alle ontboezemingen: oponseentje@gmail.com

12 opmerkingen:

  1. Voorlopig (en dat is toch al zo'n twee jaar bezig) nog in de Tinder en de Once fase. Na een tijdje word je die gratis dating apps wel beu, omdat de kans dat je daar de ware vind wel heel klein is. Betalen via Parship en Elitedating zie ik helemaal niet zitten. Je bent meer dan een halve dag bezig met dat profiel in te vullen en vaak weet je niet eens wat je moet antwoorden op al die vragen. Kort samengevat: hoe ontmoet je nieuwe mensen? Dus veel woorden om te melden dat ik zowat dezelfde vraag heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hetzelfde hier, dus goeie vraag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook datingsites en speeddaten geprobeerd. En ik vond het allemaal wat te artificieel. Om later ook te ontdekken dat, als je wil je elke dag nieuwe mensen kan leren kennen/ontmoeten. Ik heb het gevoel/merk soms dat we 't zijn verleerd om, tegen om het even wie, 'gewoon' "goeiedag" te zeggen. En ik zal ook meteen maar toe geven dat zoiets me ook niet altijd lukt (als het mij aan een portie moed ontbreekt of als ik slecht heb geslapen)... En al helemaal niet als ze in oortjes-in-de-oren-smartphone-voor-de-neus-en-laptop-op-tafel-modus zit. Anyway, in goeie doen ontmoet ik nieuwe mensen op de trein, in het park, in de winkel, op grote of kleine evenementen, tijdens het beoefenen van mijn hobby's,... Wat alles bij mekaar een pak plezanter is dan op een website wat rond te scrollen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een profiel gemaakt op 'Netsamen'. Ze noemen zich 'een spirituele datingsite', maar dat mag je nogal ruim interpreteren. Het leuke is dat het ongeveer 10 euro per 30 dagen kost, maar alleen die dagen tellen dat je ook echt naar de site gaat, waardoor ik met mijn 10 euro nu al toekom sinds begin mei. Ik heb er hier en daar al een paar interessante mensen 'ontmoet'. Nog maar 1 live en dat viel wat tegen. Het is een nederlandse site maar er zijn toch wel wat mensen uit België op te vinden. En een jongere single vriendin van mij (ik ben 50er, zij 30er) had de indruk dat het publiek eerder wat 'ouder' is. Misschien eens het proberen waard.
    Maar ik kan ook beamen dat iemand gewoon ontmoeten in real life toch het leukst van al is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De laatste maanden ga ik gewoon naar activiteiten. Welke? Activiteiten die ik in het Gentse vind via het internet en waar ik er zeker van ben dat er gecommuniceerd moet worden. Gewoon mensen ontmoeten, een leuke babbel erbij en hopen dat er aanwezigen zijn waarmee het klikt.
    Activiteiten:
    - ping pong avond
    - wine tastings
    - volgende vrijdag (12/08) bij goed weer: afterwork op Zebra Beach (meer uit nieuwsgierigheid)
    - nog uit te proberen: danscursus of dansavond bijwonen

    Tip:
    - Je kan hier een activiteit organiseren zoals dat vroeger wel eens gebeurde. Het is gratis, is makkelijk te organiseren en wie weet ontmoet je nieuwe mensen, die andere mensen kennen.
    Vroegere activiteiten: badminton, ontmoetingsavond in de Vooruit tussen pot en pint, etentje, spelletjesnamiddag, wandeling, .... Als je vragen hierover hebt, dan verwijs ik je naar de oponseentje-beheerder(s).

    Groetjes,
    RedWine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het moeilijk om nieuwe interessante mensen te leren kennen. Veel sites zijn bovendien gericht op het vinden van een partner. Ik zoek geen partner maar vrienden om eens af en toe iets leuks te doen. Ik loop zelf niet helemaal in mijn haak dus dat maakt het allemaal iets moeilijker en tegelijk meer dan ooit behoefte aan een echte vriend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemiddag Single-genoten !

    Leuke blog trouwens en nog maar net vandaag ontdekt ;)

    Eigenlijk vind ik het enorm jammer dat er zo weinig single-activiteiten / reizen in België bestaan of je moet je al aansluiten bij die ongelooflijke dure single organisaties waar je toch sowieso per activiteit bijbetaalt. Dit is toch al te zot ! Wat reizen betreft, even lastig. De Belgische organisaties zijn op minder dan een hand te tellen en heel eenzijdig. Of je kiest voor een avontuurlijke rondreis of een wandelreis. Veel meer opties dan dit, heb je niet.

    Een nieuwe partner geforceerd zoeken, is absoluut mijn bedoeling niet. Maar, wat zou het fantastisch zijn om wat soortgenoten te hebben die mee willen genieten van het leven, beweging willen combineren met iets ontspannends, gewoon zijn wie je bent .. en dit delen met anderen.

    Bvb:
    - Een nieuw restootje/ ontbijtadresje uitproberen
    - fietsroute met picknick (iedereen neemt 1 gerecht mee)
    - Dagje Thermen
    - Kajaktocht met fles cava/wat tapas erbij voor apero
    - initiatie dansles volgen
    - Boottocht op Leie (zelf varen zonder vaarbewijs: www.minervaboten.be)
    - Dineren in het donker (Antwerpen: http://www.ctaste.be )
    - ...

    Wie doet mee?

    Liefs,
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @An
    Als je geen relatie zoekt en je wil op singlereis dan raad ik je Fox aan. Ik heb er ooit 2 lange singlevakanties (Sumatra-Java-Bali en Costa Rica) geboekt en overleefd. :-) Het is een Nederlandse organisatie en heeft een heel goede prijs/kwaliteitsverhouding en meestal is er geen of een heel kleine singletoeslag tegenover de gewone groepsreizen. Je moet wel tegen al die "Hollanders" kunnen. ;-)

    Mocht je meer informatie (reisverhalen) willen, ik bezoek deze vrijdag (12/08) de Afterworkparty op Zebrabeach of laat anders hier een berichtje na.

    Je kan misschien eerst een bijeenkomst organiseren (bv in de Vooruit) om hier nieuwe mensen te leren kennen en eventueel mensen bijeen te krijgen voor activiteiten.

    Groetjes,
    RedWine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag RedWine

    Alvast bedankt voor je reactie.

    De organisatie Fox doet wel een belletje rinkelen maar ik ben er nog niet van overtuigd of een bus/vliegtuig/hotel aanwezige 'Hollanders' me kunnen bekoren of eerder storen.

    Het organiseren van een eerste contactmoment had ik zelf ook in gedachten, maar met het voorgaande mailtje wilde ik allereerst peilen naar geïnteresseerden. Bij nader inzien bereik je soms meer met een concreet voorstel.

    Klinkt heel tof die Zebrabeach afterparty, tenminste indien ons tropisch weertje enkel haar zonnige/droge kant laat zien ;-). Zoniet, pas ik liever en sta ik open voor een alternatief ;-)
    Misschien zijn er trouwens nog andere geïnteresseerden om mee te gaan en kan je dit tevens posten?

    Grtj
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben single. Vrouw eind de dertig. Ik zoek geen partner, wel mensen om leuke dingen mee te doen. Ik stel voor dat we toffe activiteiten posten op deze blog. Geïnteresseerden kunnen dan afspreken. Mijn voorstel: op vrijdag 2 september vanaf 19u is er een afterworkparty in zaal Lux bij station Gent Dampoort. Toegang gratis als je het event deelt op Facebook en een mail stuurt naar de organisatie. Groetjes, Dee

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben single man (Hollander) en het verhaal is heel herkenbaar. Hele avonden de kroeg in dat heb ik in mijn studententijd wel gehad. Internet, precies zoals je het beschrijft. Wat dan wel? Ik weet het niet, dat het voor velen een probleem is wel.

    BeantwoordenVerwijderen