Wetenschappelijk bewezen gelukstips

donderdag 18 augustus 2016 Lies 0 Opmerkingen


Even bekijken wat ik ervan bak (als geluksexperte van deze blog) :

- meditate: ik volgde een cursus mindfulness, maar had een hekel aan het mediteren. De cursus was nog niet halverwege en ik had het mediteren al opgegeven. Een tijdje later gaf ik ook de meditatiecd's weg. Zo was alle hoop vervlogen. Mediteren en Lies, geen geslaagd huwelijk.

- plan a trip: dat gebeurt af en toe en maakt me gelukkig. Een mens heeft een project(je) nodig. Single zijn heeft wel een negatieve impact om mijn trip-planningsgehalte, moet ik met spijt in het hart toegeven.

- spend time with family and friends: gebeurt overvloedig

- move closer to work: ik movede the work closer to me en zou het nooit nog anders willen.

- go outside: doe ik, geen auto hebben en bijna alle verplaatsingen met de fiets doen, bezorgt me voldoende buitenlucht, al zou ik nog vaker buiten willen zijn

- practice smiling: ik smile ruim voldoende, vind ik

- sleep more: op tijd in bed kruipen, het blijft een aandachtspunt, maar al bij al valt het wel mee. Dat heeft onder meer te maken met 'move closer to work'.

- practice gratitude: de dankbaarheidsoefening (iedere avond noteren waarvoor je dankbaar bent), dat vond ik een van de betere oefeningen uit de mindfulnesscursus. Ik doe die oefening niet, maar ben mij wel bewust van alles wat goed gaat in m'n leven. Van een blakende gezondheid over fantastische vrienden/familie/peuterdeshuizes tot geen financiële zorgen.

- help others: die kunst wordt hier ten huize in ruim voldoende mate beoefend.

- exercize: ha, 7 minuten is genoeg. Check!

8,5/10. Bravo voor mezelf!

Welke van deze tips pas jij toe om je geluk als single te vergroten?

0 reacties: